Nieuws van bmxwest.nl

03 april 2020

bmxwest.nl BMX informatie
  • Afgelasting BWC van 10 mei bij de Kley-drivers te Langedijk

    Door de nieuwe maatregelen van de overheid "alle bijeenkomsten tot 1 Juni zijn niet toegestaan", is de BWC van 10 mei bij de Kley-drivers te Langedijk afgelast.

    Op dit moment kunnen we nog geen enkele toezegging doen of en wanneer we deze wedstrijd gaan inhalen, omdat nog onbekend is naar welke datums de nationale en internationale wedstrijden worden verplaatst, als zij nog doorgaan.

    Welke reglementaire consequenties dit gaat hebben voor het NK en EK, is nog niet bekend.

    Wij hopen, dat iedereen deze crisis goed doorkomt en in een later stadium weer gezond aan de BMX activiteiten kan deelnemen.

  • Afgelasting BWC van 19 april bij HSC de Bataaf te Zwanenburg

    In navolging van de vandaag uitgegeven richtlijnen van de KNWU om alle wedstrijden af te gelasten tot en met 30 april, heeft het afdelingsbestuur in overleg met het bestuur van HSC de Bataaf de BWC van 19 april te Zwanenburg afgelast. Waarbij dank voor het begrip van HSC de Bataaf.

    Zoals reeds gepubliceerd zijn alle internationale wedstrijden afgelast tot en met 3 mei, inclusief de UEC wedstrijd en de SX wedstrijd op Papendal.

    Op dit moment kunnen we nog geen enkele toezegging doen of en wanneer we deze wedstrijd gaan inhalen, omdat nog onbekend is naar welke datums de nationale en internationale wedstrijden worden verplaatst, als zij nog doorgaan.

    In de vorige verklaring van de KNWU staan de kwalificatie richtlijnen voor het WK

    Welke reglementaire consequenties dit gaat hebben voor het NK en EK, is nog niet bekend, wellicht gaan er nog meer wedstrijden gecanceld worden.

    Wij willen iedereen veel sterkte wensen, die op welke wijze dan ook getroffen worden door deze situatie, zowel persoonlijk als organisatorisch.

  • Bericht van de KNWU

    Graag informeer ik jullie omtrent het volgende bericht dat op onze website is geplaatst: https://www.knwu.nl/nieuws/gevolgen-coronavirus-voor-de-wielersport.
    Voor de BMX betekent dit dat het NKC in Baarn en de TC in Kampen geannuleerd worden. Voor beide wedstrijden wordt bekeken of deze verplaatst kunnen worden naar een later tijdstip.
    Echter is het nu te vroeg om daar over te beslissen. De organisatie van Baarn en Kampen zullen jullie binnenkort op de hoogte brengen hoe het inschrijfgeld (voor NKC) en reeds gedane betalingen van teamtenten retour gestort zullen worden.

    Op dit moment krijgen we verschillende vragen omtrent kwalificatie NK/EK/WK. Wij kunnen hier nog geen antwoord op geven, aangezien wij niet weten wat de ontwikkeling van het virus zal zijn.
    Dit betekent dat er geen veranderingen gaan plaatsvinden in de kwalificatie eisen voor het NK/EK/WK. Het is op dit moment afwachten welke wedstrijden wel of geen doorgang zullen hebben in de toekomst.
    Hierover zal gecommuniceerd blijven worden via de website van de KNWU.

    Omdat de peildatum voor het WK 27 april is, willen we renners die vorig jaar, door aantoonbare omstandigheden, niet voldoende punten hebben behaald en door het wegvallen van deze wedstrijden buiten de WK kwalificatie dreigen te vallen, vragen een mail te sturen naar bmx@knwu.nl met een onderbouwing waarom je wel naar het WK zou moeten. Voor het NK en EK is dit vooralsnog niet van toepassing en zullen vragen daarover niet worden beantwoord.

    We gaan er vanuit jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Mariska Bosschert
    Team wedstrijdsport

Geen feed gevonden
Geen feed gevonden
Geen feed gevonden
Geen feed gevonden

BikeJames Podcast

30 maart 2020

The Podcast for the MTB Strength Training System, the world's original and best strength and conditioning system designed exclusively for mountain bikers.
  • Riding For A Lifetime Podcast - The 3 Pillars of Sustainable Training & Riding

    In this podcast I share my insights in the concept of Riding For A Lifetime. Based on my own journey with getting older along with my 30 years of strength training experience - 20 years of it as a fitness professional and 15+ years focusing on mountain bikers - this concept is based on one simple idea...

    There is a difference between training for short term performance gains and training for longevity. 

    Performance enhancement and longevity can’t both be most important, you have to choose one. And for too long the info we’ve been getting from the fitness and cycling media places performance enhancement first...and we’re paying the long term physical price for it.

    In this podcast I share where the idea came from, why I think there is a critical need for this type of info and the three pillars of the Riding For A Lifetime concept, which are -

    1 - Sustainable Fitness Training.

    2 - Sustainable Riding Strategies.

    3 - Efficient Movement On & Off The Bike.

    My goal with the Riding For A Lifetime concept and the camps, workshops, programs and other things I will create based on is to help riders understand the best ways to prioritize sustainable practices that will keep them riding strong tomorrow and for years to come. If you have any questions about the info in this podcast post a comment or send me an email tojames@bikejames.com, I’m always happy to help.

    Until next time…

    Ride Strong,

    James Wilson

  • 3 Tips for Training During the CV-19 Pandemic

    First, I hope that this podcast finds you healthy and safe. Mountain biking is an important part of our lives but there are much bigger things that a lot of people are going through and I hope that you're doing as well as you can with the situation.

    With that said, I know that a lot of riders find themselves trying to figure out how to modify their normal training and riding schedule - I'm one of them as well. So I wanted to put together a list of my top 3 tips for doing that.

    Top 3 Tips for Training During the CV-19 Pandemic

    1. Try to maintain your routine as much as possible and keep your normal training time. 
    2. If you need to outfit a home gym without a lot of money then consider using strength bands and isometric training to help.
    3. Use this time to develop the movement skills behind the technical skills you use on the bike. 

    Bonus Tip - Don’t try to make up for lack of trail rides with a lot of Crossfit style/ High Intensity strength training type stuff. The best cardio you can do is on a bike so if you have access to one then use it, otherwise don’t panic and start using strength and power training as cardio training. This type of training has a higher chance of getting you hurt and getting you back on the trail with bad movement habits and overuse injuries waiting to happen.

    Unless this is the endgame for the world government/ Illuminati and we end up under a medical dictatorship then we will get through this to ride another day. Doing what you can to keep up a good training routine will help in the short term and the long term so hopefully these tips will help you do that.

    Until next time...

    Ride Strong,

    James Wilson

  • Sleep Coaching with Nick Lambe

    Have you ever heard the saying that “to achieve what others can’t, you must be willing to do what others won’t”?

    Of course, you can use this saying to motivate you to work out or watch what you eat...and you should, because those are important things...but I’d argue that you should also use it to motivate you to get more sleep.

    Most people reading this are sleep deprived in some way, either from a lack of sleep or poor quality sleep. And while I knew that sleep was important, it wasn’t until recently that I realized how important it was.

    Whatever the cause, the results from sleep deprivation are the same…

    • Decreases in aerobic capacity
    • Decreases in strength and power
    • Increases in reaction times 
    • Increases in catabolic “stress” hormones

    ...and this is just to name a few. As the guest on this podcast put it, sleep is the lever that you can pull that will impact everything else in your body.

    In this episode of the BikeJames Podcast, I interview sleep coach Nick Lambe. He helps people improve their sleep habits and the quality of their sleep through his business The Online Sleep Coach and he came on the podcast to share some insights and tips to help you with yours.

    You can learn more and contact Nick on IG at@theonlinesleepcoach or online atwww.onlinesleepcoach.com. He does both private and small group sleep coaching and I highly recommend checking out the free stuff he posts on Instagram.

     

    Sleep is like a legal performance enhancing drug that far too few of us take advantage of. Hopefully this podcast will help you achieve better results both on and off the bike by daring to do what others won’t...getting enough sleep.

    Until next time…

    Ride Strong,

    James Wilson

    MTB Strength Training Systems